Новий зліт картин по номерах на полотні


картина по номерах на полотні

Заховані в підвалах приміських будинків, старовинні картини по номерах з незвичайним глеком та блюдом з фруктами можуть бути просто ще одним відголоском 1950-х років, коли манія мистецтва створеного власноруч полонила американців разом з Хула -Хуп і телевізійними обідами.

Але абстрактна картина маслом в підвалі студії Оак Брук Дена Роббінса це не просто стара картина розмальовка для дорослих. Вона була основною примхою американців 50-х років і можливо іконою явища розмальовок по цифрам. В даний час це явище переживає відродження, все більша кількість колекціонерів купують старовинні зразки мистецтва на гаражних розпродажах, блошиних ринках та на інтернет-аукціонах.

"Деякі з картин по номерах купують за 25$ або навіть 50$" міркувала Роббінс, чиї конструкції картин по номерах породжував Крейз майже 50 років тому. "Він як і раніше дивує мене".

У 1949 році, коли він був 24-річний ілюстратором дитячих книжок-розмальовок і дизайнером в компаніі Палмер Пейнт в Детройті, Роббінс придумав ідею для набору картин по номерах, щоб фірма змогла вийти на ринок до дорослих. Його бос, власник компанії Макс Клейн не був у захваті від абстрактного глечик з блюдом з фруктами і відправив його назад до креслярської дошки, щоб придумати якісь картини, що люди насправді хотіли б намалювати, такі як пейзажі та кошенята.

Роббінс успішно виконав завдання, а через рік або й трохи пізніше компанія представила свої комплекти картин по номерах на полотні. Мільйони наборів були продані ще до піку популярності, який породив незліченні наслідування, ажіотаж до цього хоббі вийшов з моди в кінці 1950-х років.

Тепер, з 50-річчям явища якраз навколо експоната старовинних картин по номерах презентованого в Смітсонівському інституті, Роббінс написав книгу "Що б не трапилося з картинами по номерах?", гумористичне оповідання про його роль в поп-культурі.

Він називає себе "гуру картин по номерах", веселий та енергійний Роббінс - який в даний час проектує премії для фаст-фуд франшиз - вдарив по дорозі в останні тижні, щоб згадати, підписати книги та поставити автограф на своїх творіннях, старих катинах по номерах на полотні. Експозиція старовинних картин розмальовок для дорослих Роббінса виставлена протягом січня на в Оак Брук, і він буде презентувати книгу 24 січня в Блумінгдейл.

"Багато людей, які приходять щоб поставити автограф в моїй книзі приносять з собою картини по номерах, щоб показати мені" сказав Роббінс. "Вони розповідають, як багато вони мають намальованих картин".

За словами Ларрі Рубіна, психолога з Флориди, ностальгія грає велику роль в привабливості картинах. Рубін, який почав збирати картини на полотні чотири роки тому, завішав стіни свого офісу від підлоги до стелі своїми колекційними картинами.
"Вони прості і барвисті," сказав Рубін, який має 300 картин в його колекції. "Люди вражені ностальгією яку вони викликають."
Проблема, додав психолог, є те, що стало набагато важче знайти картини за кілька доларів на гаражних розпродажах та в благодійних магазинах. "Зараз найпростіше знайти їх в Інтернеті," сказав Рубін, який колись зробив ставку в 175$ для покупки роботи в режимі он-лайн на аукціоні, але програв іншому колекціонерові.

"Картини не високе мистецтво, але воно цікаве", сказав Ларрі Берд, куратор Національного музею Смітсонівського інституту американської історії та колекціонер картин розмальовок для дорослих. Планується що, в Смітсонівському етапі шоу в наступному році старовинних робіт картин по номерах на полотні будуть представлені картини подаровані дочкою Макса Клейна.

"Прямо зараз, шоу знаходиться в стадії пропозиції, ми побачимо, що станеться", сказав Берд. "Якщо ідея буде схвалена, нам потрібно буде знайти спонсорів для виставки, але я думаю, що це чудова ідея".

"Картини по номерах на полотні стерли межу між поп-культурою і елітарною культурою на початку 1950-х років", додав Бірд. "Критики того часу вважали, що набори картин розмальовок для дорослих якимось чином девальвують естетичні стандарти і опускають смаки, але я думаю, що це не так. Вони були забавою для людей, які могли власноруч створити шедевр і вони забезпечували задоволення наявності готової картини маслом на полотні".

У ці дні, більшість людей більше цікавить отримати автограф від Роббінса в його книзі ніж культурна спадщина комплектів картин по номерах на полотні. Людей цікавить як з’явилась ця ідея та як захоплення зробило його багатим.
"Відповіді на це питання немає, я не отримав багатств" сказав Роббінс, який заплатив значну плату за свої зусилля.
Що стосується генези ідеї картин по номерах, Роббінс запозичив її у Леонардо да Вінчі.
"Я чув, що да Вінчі мав звичай використовувати діаграми і пронумеровувати їх, коли він наставляв своїх учнів в живописі, так ідея з’явилась в моїй голові", згадує Роббінс. "Я подумав, чому б не зробити пронумеровані зразки для картин, які люди можуть закінчити?

"Вчителі мистецтва називають картини по номерах шахрайство, але продаж художніх матеріалів збільшився поряд з популярністю комплектів", сказав Роббінс. "Таким чином, деякі люди пішли від картин по номерах до картин у вільній формі. Я отримую певне задоволення від цього."

Автор тексту: Богдан Власенко