Ден Роббінс творець картин по номерах


Робота художника Дена Роббінса висить в тисячах будинків по всій Америці, але він не писай ні однієї з них. В західному Блумберзі, Мічиган художник створив зразки картини по номерах і запустив манію, що охопила Америку в 1950-х.

"Мені пощастило бути правильним хлопцем в потрібний час в потрібному місці" говорить Роббінс про вироблені комплекти першої картини по номерах, що він створив в 1950 для Палмер Пейнт Co. в Детройті.

Після Другої Світової Війни, у американці було більше вільного часу, і власник компанії Макс Клейн попросив Роббінса створити набір картин для дорослих.

"Я пам'ятав, що Леонардо да Вінчі давав його учням пронумеровані зразки" говорив Роббінс учням які вивчали мистецтво в 1940-х в Технічній Середній Школі Касс в Детройті. "Слово пронумеровані застряло в моїй думці."
Щоб ілюструвати його ідею, Роббінс створив Абстракцію Номер 1, натюрморт, розфарбовування глека для води і тарілки з фруктами, ретельно вимішуючи і нумеруючи кожен колір. Після висихання фарби він спостерігав за зображенням, виділяв і нумерував кожну область, яка фарбується.

Роббінс згадує реакцію його боса. Він сказав "я ненавиджу це. Абстрактність для людей, які прикидаються художниками".

"Потім він подивився на мене з вогником в очах і сказав: "Якщо ви можете створити теми для людей що хочуть фарбувати, то зробіть це".

Картини по номерах Роббінса, що випускались з 1951 були продемонстровані на іграшковому ярмарку і зберігаються в Нью-йорку доводять, що будь-хто може створити карколомний витвір мистецтва з фабричного набору картин по номерах.
Продажі злетіли до 1953, Роббінс контролював 75 художників, вони зробили ескізи для тисячі тем, у тому числі балерини, комахи, судна кліперу, жваві котенята, Мона Ліза, тропічні птахи та багато інших. Дружина Роббінса Естель розфарбовувала кожне зображення і не була здивована попитом. "Вони були забавні" казала вона. Розфарбовування картин на одинці дає вам велике почуття задоволення.

Щонайменше 30 компаній виробляли картини по номерах впродовж 1950-х, дохід від проданих становив більше $20 мільйон впродовж піку манії в 1954.

"З року в рік найпопулярніший сюжет картин по номерах був Таємна Вечеря" каже Роббінс. Його фаворитом серед 36 сюжетів живопису що він створив є водяний млин.

Оскільки мільйони художників картин по номерах повісили свої шедеври над своїми диванами, критики бурчали, що вони не є реальними художниками, хоча в 1952 копія Абстрактного Номера 1 зайняло третє місце в змаганні мистецтва в Сан-Франциско.

Але як швидко ця манія спалахнула так швидко вона і згасла. З’явились інші розваги, у тому числі телебачення, яке забрало необхідний вільний час. До 1956, збут фабричних картин знизився до $2 мільйонів і Клейн продав компанію. Роббінс залишився з компанією в якості співвласника.

Сьогодні Роббінс читає лекції про його роль як гуру картин по номерах і можливо найбільш показаний художник у світі. У 1997, він написав свою історію "Що б не сталося з картинами по номерах? ".

"Картин по номерах торкалися так багато людей," говорить графічний художник Девіс, що присвятив свою одну кімнату в Південних Полях, Мічіган, його галереї з більш ніж 800 картин за номерами, з них більшість це роботи Роббінса.
"Живопис дозволив людям зробити творчу річ, яку вони не думали, що не зможуть зробити" каже Девіс. "Вони розглядалися як досить дивовижний і серйозний декор".

Хоча мільйони чоловік підписали свої завершені картини по номерах, картину анонімного художника не показували до 2001 в Музеї Співвітчизника Американської Історії. При вході до експоната "Картини по номерах: Даючи звіт про Смак" виставлена картина Абстракція Номер 1 з глеком і фруктами, яку розмальовували мільйони американців в далекому 1950, що ілюструє ідею картин по номерах і сьогодні гордо підписано Деном Роббінсом.

Автор тексту: Богдан Власенко